Sabiha Gökçen Havalimanı İlave Pist İnşaatı Hala Tamamlanmadı
CHP İstanbul Milletvekili Gamze Akkuş İlgezdi, Sabiha Gökçen Havalimanında 2019 yılında tamamlanması gereken ek pistin hala tamamlanmadığını hatırlatan Erdoğan, “Normalde 2019 yılında tamamlanması gereken ve dönemin bakanı Karaismailoğlu’nun 2019 yılında açılacağını iddia ettiği pistin inşaatı da sürüyor. 2022 Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programında yüzde 50’sinin tamamlanması hedeflenen 2021 yılı tam bir yılan.” hikaye. Uçuş yoğunluğunun olmadığı pandemi döneminde bile Sabiha Gökçen’in ek sefer talepleri reddedildi. 2. pist ise özellikle tamamlanmadı ve yap-işlet-devret yöntemiyle yapıldı. İstanbul Havalimanı için ekstra kaynak sağlanmaktadır. Sabiha Gökçen Havalimanı 2. pist inşaatı İstanbul Havalimanı“Eğer onu işleten firmalara verirseniz o pist yıllarca bitmez” dedi.
CHP Başbakan Üyesi ve İstanbul Milletvekili Gamze Akkuş İlgezdi, yaptığı yazılı açıklamada, Sabiha Gökçen Havalimanı’nda kapasite artırımı için 2019 yılında tamamlanması gereken ek pist inşaatının tamamlanamamasına tepki gösterdi. Akkuş İlgezdi’nin yaptığı yazılı açıklama şöyle:
“UÇAKLARIN İSTANBUL HAVALİMANI’NA TESLİMİ İÇİN EK PİST İNŞAATI HALA TAMAMLANMADI”
“Yüzeyleri İstanbul Havalimanı Bunun önlenmesi için ilave pist inşaatı henüz tamamlanmadı. Normalde 2019 yılında tamamlanması beklenen, dönemin Bakan Karaismailoğlu’nun 2021 yılında açılacağını iddia ettiği ve 2022 Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programında yüzde 50’sinin tamamlanması hedeflenen pistin inşaatı tam bir yılan hikayesi. Bakanlığın niyeti çok açık: Hiçbir havayolu şirketinin uçmak istemeyeceği uçaklar çok açık. İstanbul Havalimanıadresine yönlendirin.
“AMAÇLARI SADECE YAP-İŞLET-DEVRET MÜTEAHHİTLERİNE PARA KAZANMAK”
Havayolu şirketleri yıllardır Sabiha Gökçen Havalimanı’nın daha fazla kullanılması yönünde talepte bulunuyor. Ama ne yazık ki Bakanlık İstanbul Havalimanı konusundaki ısrarından vazgeçmiyor. Uçuş yoğunluğunun olmadığı pandemi döneminde bile Sabiha Gökçen’in ek sefer talepleri reddedildi. 2’nci pisti kasıtlı olarak bitirilmeyerek yap-işlet-devret yapılan İstanbul Havalimanı’na ekstra kaynak sağlanıyor. Sabiha Gökçen Havalimanı’nın ikinci pistinin yapımını İstanbul Havalimanı’nı işleten firmalara verirseniz o pist yıllarca bitmez. Uzmanlar, yıllardır erteledikleri pist açılsa dahi sefer sayısının artmaması için eski pisti bakım amacıyla tutacakları ve yeni uçuşlara izin verilmeyeceği bilgisini verdi. “Amacı sadece yap-işlet-devret müteahhitlerine para kazandırmak olan bu iktidar ısrarla ve inatla Sabiha Gökçen Havalimanı’nı daha az kullanılır hale getirmeye çalışıyor.”